"Cred in inteligenta materiei"

lavinia bujor-deaconu

mezzosoprana

Seria Spadasinul

argument

Seria "Spadasinul" este dedicata scriitorului simbolist francez Jean-Marie-Mathias-Philippe-Auguste de Villiers de l’Isle-Adam si volumului acestuia "Povestiri crude si insolite".

Jean-Marie-Mathias-Philippe-Auguste de Villiers de l’Isle-Adam, cunoscut drept contele apoi din 1846 marchizul de Villiers de l’Isle-Adam, a fost un scriitor simbolist francez de origine bretona (n.1838- d.1889). A fost scriitor, romancier, nuvelist, dramaturg, poet). Cele mai cunoscute lucrari ale sale de astazi sunt "Povestiri crude si insolite" (1883), "Future Eve" - roman stiintifico-fantastic si drama "Axël" care anunta teatrul simbolist.

Lucrarile din aceasta serie sunt dedicate scriitorului Villiers de l’Isle-Adam si volumului acestuia "Povestiri crude si insolite" dar nu sunt inspirate din povestirile cuprinse in volum. Dand frau liber imaginatiei, cautand ca fiecare lucrare sa vorbeasca in sine nerenuntand la placerea de a surprinde, preocupata de dedesubturile umanitatii, am creat seria “Spadasinul”, pastrand atmosfera unui secol XIX intr-o Franta inchipuita, uneori folosind o usoara persiflare ori daca vreti sarcasmul. In acest sens am dedicat seria marelui scriitor simbolist si volumului acestuia. Poate nota comuna de ridiculizare disimulata a facut sa hotarasc directia atunci cand am dedicat seria de lucrari.

Reprezentarile produse de imaginatie care nu corespund realitatii dar care pe alocuri au un corespondent direct cu realitatea acelor vremuri, pot fi regasite in parte in fiecare lucrare ce evoca o intamplare. O lume pestrita in care privitorul la randul sau face un exercitiu de imaginatie completand sau gasind insemnatate in fiecare lucrare. Titlurile sugestive fac ca aceasta serie sa fie parcursa cu usurinta, ba chiar uneori acestea sunt punctul de plecare, perspectiva din care imaginatia porneste capatand directie si sens.

Din multitudinea de semnificatii pe care le are in postmodernitate termenul de sincretism, am optat sau mai bine spus m-a interesat mai mult cea care se refera la contextul cultural al acelor vremuri. Astfel am articulat in triada frumos-adevar-bine, cautand calitatea de "emanatie" care s-ar dezvolta in serie si toate acestea dorind a fi traite de publicul privitor in calitatea lor de stari ale impresivitatii- senzitivitate, emotivitate, constientizare, s.a.m.d. Aceasta stare as defini-o aici ca sincretism valoric. Triada frumos-adevar-bine, m-a ajutat sa prezint in seria "Spadasinul" mai degraba un grup de efecte (emanatii) ale unei culturi dintr-o Franta de secol XIX, dorind ca transformarile suportate de lucrari in contact cu constiinta publicului privitor sa faca apel la imaginatia acestuia. Am structurat formele folosite in conformitate cu principiul abstractizarii cautand sa cuprind sensuri si valori.

Din sirul de elemente determinative -valori, categorii, stari ale receptivitatii determinate de natura impactului impresiv, am modelat un discurs artistic scenic, menit sa amplifice impactul vizual-estetic. Asa am socotit faptul ca aceste elemente imi vor acoperi suma optima necesara si suficienta pentru un discurs artistic in sensul eficientei maxime.

Daca in cazul formelor geometrice folosite in lucrari am urmat o oarecare omogenitate, in cazul mesajului am cautat folosindu-mi imaginatia si cunostintele sa punctez un soi de "lectura" creata din imagini. Epicentrul ori punctul de focalizare l-am plasat in directia constientizarii, intelegerii valorilor acelor vremuri. Sensurile degajate in limitele discursului artistic prezentat, sunt adresate celor ce doresc sa-si "gadile" parametrii senzoriali cu efecte date de propriile lor stari de receptivitate. O alta "cheie" in "lectura" vizuala reprezentata in seria "Spadasinul", este una metaforica ce implica nevoia unei conexiuni cu lumea actuala ori daca vreti viitoare.
Lavinia Bujor-Deaconu

Lucrarile digitale din acest catalog pot fi printate pe diverse materiale, flexibile sau rigide (hartie fotografica pe baza de argint, hartie fotografica destinata printului digital, panza de bumbac, polipropilena, forex, dibond-metalic, lemn, etc.)

Datorita calitatii la care au fost create lucrarile, printurile se pot realiza si la dimensiuni foarte mari, intre 1.5m si 3m, la rezolutii de 1200-2400 DPI (super foto), pe utilaje de ultima generatie, in 6-12 culori. Pentru protejarea printului de calitate exceptionala obtinut, acesta se poate lamina lucios sau mat. In catalog sunt indicate/ sugerate dimensiunile lucrarilor si ramele corespunzatoare, recomandate de artist.

Conform legislatiei in vigoare, reproducerea unei lucrari unicat sau copiile realizate dupa lucrari care nu sunt unicat (de ex. lucrari de arta digitala), sunt considerate lucrari originale daca sunt realizate de catre autor si cu acordul acestuia.

Lucrarile/ reproducerile/ copiile, sunt insotite de un Certificat de Autenticitate semnat in original de catre autor, certificat care atesta si garanteaza originalitatea, autenticitatea si dreptul de autor asupra lucrarii de arta care face parte din creatia artistei. De asemenea certificatul specifica dupa caz daca lucrarea este unicat, sau in cazul reproducerii/ copiei, nr. de reproduceri/ copii anterioare.


Ciclul Expresie în arta digitală

aspecte postmoderne



SERIA
Adam și Eva
SERIA
Spadasinul
SERIA
Arboriforme
SERIA
Îngeri
SERIA
Cuplul
SERIA
Timp
SERIA
Duminică sau femeia din care nu a fost extrasă credința
SERIA
Megalopolis contemporan
SERIA
Geometric-mama
SERIA
Landșaft
SERIA
Floriforme
SERIA
Bosonul Higgs - particula lui Dumnezeu
SERIA
Rodicăi Bujor - Muzicală
SERIA
Intuiții

Reproducerea integrala sau partiala, sub orice forma, a continutului acestei pagini (text, concept, lucrare, etc.), fara acordul autorului, este strict interzisa.