Suntem departe de a pretinde ca aducem o contributie cu totul originala in
pedagogia pianului insa prin stradania de a conferi noi valente unei
activitati destul de neglijate dar extrem de utila si placuta, de a carei
importanta in viata omului putem vorbi zile intregi, am dezvoltat o noua
viziune asupra ei, introducand conotatii si perspective permanent legate
de emotii, sentimente, imagini, s.a.m.d.
Astfel sensibilitatea si sensibilizarea elevilor este realizata in permanenta
printr-o lumina blanda si placuta, indreptata catre piesele si lucrarile
pianistice.
“Ce m-a incurajat cel mai mult in demersul meu de a dezvolta o noua si actual necesara perspectiva asupra acestei activitati, a fost faptul ca in acest mod elevii au primit o viziune mult mai larga si spectaculoasa asupra muzicii in general, gasind singuri in ei insisi resurse noi si binenteles utilitate imediata in vietile lor”
mezzosoprana Lavinia Bujor - Deaconu
CITIRE | EXECUTIE | INTERPRETARE
Elevul isi exteriorizeaza prin instrument o stare afectiva.
Acest proces complex inseamna o noua atitudine fata de instrument,
presupune exercitiu, ordonare, disciplina, s.a.m.d.
Privita din perspective utilitatii ei in viata omului, aceasta activitate
realizata prin intermediul noilor valente, folosind metode bine definite,
este scoasa astfel din statutul redus de accesoriu optional si transformata
intr-o activitate in care elevul isi perfectioneaza abilitati, capatand sensuri
noi, dobandind inteligenta emotionala.
A canta la pian inseamna a avea o activitate complexa concretizata prin
participarea constienta, voita si dirijata a intregului sistem nervos,
muscular, auditiv si optic.
Introducand perspective trairilor afective, obtinem o activitate de un
real folos in dezvoltarea personala si implicit in viata.
“Toti elevii mei fara exceptie, si-au dezvoltat o generozitate si o solicitudine in ceea ce priveste interpretarea unei piese muzicale. Mai mult decat atat, atractia fata de anumite lucrari muzicale le-a dezvoltat si mai mult planul afectiv si viceversa”
mezzosoprana Lavinia Bujor - Deaconu
Unicitatea emotionala a fiecarui individ, poate fi transmisa prin intermediul
PIANULUI.
Lectiile impun cunoasterea teoretica si practica a mijloacelor prin care acest demers
sa devina posibil chiar de la un prim contact cu partitura muzicala.
● Veti parcurge si va veti preocupa de analiza tuturor activitatilor ce stau la temelia
citirii si interpretarii unei piese muzicale, mai exact cu predilectie veti creea relatii ce
se stabilesc intre citire-executie-interpretare.
● Veti avea la dispozitie piese musicale pentru diferitele nivele de dezvoltare si tipuri de
dificultati.
● Va veti stimula curiozitatea pentru cunoasterea a noi partituri si veti produce o stare
de satisfactie net superioara aceleia nascute din activitatea pasiva de audiere a
muzicii.
Placerea impartasirii muzicii va va determina sa va doriti rezolvarea si depasirea unor dificultati muzicale pentru a va plasa intr-o atmosfera creatoare mai aproape de ceea ce este cu adevarat frumosul.